Lesson
Subject: There's some ice-cream - Jest trochę lodów.
Przed
lekcją przygotuj:
·
książkę
ucznia
·
zeszyt
ćwiczeń
1 Przypomnij sobie 4 słówka/zwroty,
które pamiętasz z poprzedniej lekcji. Jeżeli nie pamiętasz żadnego spróbuj:
- wykonać
zadania z poprzedniej lekcji w aplikacji Quizlet.
2. Przypomnij sobie poprzednią lekcję i odpowiedz na pytania:
-Co to są rzeczowniki policzalne i niepoliczalne?
- Kiedy używamy "a" i "an"?
- Co to znaczy "some" i kiedy używamy tego wyrazu?
-Co to znaczy "a lot of" i kiedy używamy tego wyrazu?
- Jak tworzymy liczbę mnogą rzeczowników?
-Czy rzeczowniki niepoliczalne mają liczbę mnogą?
Jeżeli nie jesteś pewien/a albo nie pamiętasz odpowiedzi na pytania, poszukaj ich w poprzedniej lekcji (z dnia 08.05.)
3. Gra. Zdecyduj czy rzeczownik jest policzalny COUNTABLE czy niepoliczalny UNCOUNTABLE:
MOŻESZ ZAGRAĆ KILKA RAZY.
4. Poznajemy gramatykę. Zapoznaj się z czerwonymi rameczkami ze strony 83. Czytaj uważnie, po każdej części zastanów się czy rozumiesz to co przeczytałeś/aś. Jeśli nie rozumiesz przeczytaj jeszcze raz. Popatrz na przykłady - pomogą one w zrozumieniu zagadnień.
5. Filmik. Obejrzyj filmik, który podsumuje czerwone rameczki. Możesz zatrzymywać nagranie i zastanawiać się, którego wyrazu brakuje w zdaniach. Następnie podziel wyrażenia w tabelce na te w liczbie pojedynczej (There is) i te w liczbie mnogiej (There are)
Well done!
6. Ćwiczymy gramatykę. Popatrz na zadanie 2 i 3 ze strony 74 z podręcznika. Wykonaj zadania. Odpowiedzi zapisz do zeszytu.
7. Słuchanie. Popatrz na zadanie 4. Posłuchaj nagrania. Każdy dialog dopasuj do wózków z zadania 3. Odpowiedzi zapisz do zeszytu. NAGRANIE
8. Podsumowanie lekcji. Popatrz na notatkę i przepisz ją do zeszytu.
9. Gra. Zagraj w grę. Do wyboru masz: "a", "an" albo "some".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz