Zanim zaczniesz lekcję angielskiego,
przygotuj swój podręcznik i zeszyt ćwiczeń.
Hello. How are you today?
Are you ready
for English lesson? Let’s start!
ROZGRZEWKA: poproś
rodzica, aby odtworzył piosenkę Baby bear PIOSENKA.
Spróbujcie ją razem zaśpiewać, wykonując
odpowiednie gesty.
PRZYPOMNIENIE SŁÓW: otwórz podręcznik na str. 84 – słowniczek obrazkowy na końcu podręcznika. Wskaż
kolejne zdjęcia i powiedz po angielsku, co przedstawiają. Kartką lub inną
książką zakryj zdjęcia z pierwszej części. Do you you remember? Spróbuj
z pamięci nazwać kolejne produkty. Rodzic może
zaglądać pod kartkę i podpowiadać Ci. Wykonajcie to samo ćwiczenie dla drugiej
części słowniczka. A może tym razem rodzic spróbuje sił, a Ty będziesz
podpowiadać? 😊
NOWE SŁÓWKA: Dzisiaj poznamy kilka nowych słów.
Najpierw przejrzyj fiszki, staraj się zapamiętać nowe słowa, powtarzaj na głos
usłyszane wyrazy, następnie próbuj przeczytać wyrazy
.
.
Teraz możesz poćwiczyć nowe słowa.
UMIEJĘTNOŚĆ POZAJĘZYKOWA: na dzisiejszej lekcji będziemy ćwiczyć umiejętność klasyfikowania. Polega ona na dopasowywaniu słów do danej kategorii lub grupy. Będziemy dopasowywać produkty spożywcze do odpowiednich grup żywnościowych. Otwórz podręcznik na str. 58 i spójrz na zad. 1. Popatrz na obrazki a-d What food groups can you see? Jakie grupy produktów żywieniowych widzisz na obrazkach? Look, classify and match with your fingers. Popatrz, dopasuj i połącz, wskazując palcami. Każdy produkt z obrazków 1-4 musisz dopasować do odpowiedniej grupy na obrazkach a-d. Włącz nagranie do zad. 1 NAGRANIE. Posłuchaj i sprawdź swoje odpowiedzi. Posłuchaj jeszcze raz, zatrzymuj nagranie po każdym zdaniu, powtórz je i wskaż odpowiednie obrazki w zadaniu 1.
TRADYCYJNA PIOSENKA: poznamy kolejną tradycyjną, brytyjską
rymowankę Muffin Man. Otwórz podręcznik na str. 59 i spójrz na ilustrację do zad. 1. Na obrazku na
tacy są babeczki. Do you like muffins? Lubisz
babeczki? W piosence występuje wyrażenie Do you know? czyli Czy znasz? The
muffin man - w Anglii w dawnych czasach muffin man sprzedawał babeczki na
ulicy, trzymając tacę na głowie, jak na ilustracji w książce. that lives on
Drury Lane, czyli który mieszka na Drury Lane. Drury Lane to ulica w Londynie.
Posłuchaj nagrania piosenki dwa razy i próbuj mówić tekst wraz z
nagraniem. NAGRANIE Za trzecim razem spróbujcie
razem z rodzicem zaśpiewać piosenkę, dodając zabawne gesty.
BRYTYJSKIE SŁODYCZE. Czas na poznanie typowych brytyjskich słodyczy. Spójrz na zdjęcia w zad. 3 Can you name them? Potrafisz je nazwać? Poproś rodzica, aby odtworzył nagranie NAGRANIE. Posłuchaj nagrania i wskaż odpowiednie zdjęcia. Babeczki już znamy - tak to muffin. What is in the picture a? Yes, it's a flapjack. ale co to jest flapjack? Flapjack to batonik muesli, najczęściej pieczony z płatków owsianych i słodkiego syropu. What's in picture b? Co jest na obrazku b? Yes, it's a brownie. Brownie to ciasto czekoladowe, w środku delikatnie wilgotne, czasami z dodatkiem orzeszków. Do you like chocolate brownies? Do you like flapjacks?
BRYTYJSKIE SŁODYCZE. Czas na poznanie typowych brytyjskich słodyczy. Spójrz na zdjęcia w zad. 3 Can you name them? Potrafisz je nazwać? Poproś rodzica, aby odtworzył nagranie NAGRANIE. Posłuchaj nagrania i wskaż odpowiednie zdjęcia. Babeczki już znamy - tak to muffin. What is in the picture a? Yes, it's a flapjack. ale co to jest flapjack? Flapjack to batonik muesli, najczęściej pieczony z płatków owsianych i słodkiego syropu. What's in picture b? Co jest na obrazku b? Yes, it's a brownie. Brownie to ciasto czekoladowe, w środku delikatnie wilgotne, czasami z dodatkiem orzeszków. Do you like chocolate brownies? Do you like flapjacks?
Posłuchaj nagrania jeszcze raz.
Zatrzymuj nagranie i powtarzaj usłyszane zdania.
ĆWICZENIA: przygotuj zeszyt ćwiczeń i otwórz go
na str. 55 i 56. Spróbuj wykonać ćwiczenia 7. Well done! Jeśli Cię to nie
rozprasza, poproś rodzica, aby w tle odtworzył poznaną dziś piosenkę.
PRACA DOMOWA DLA CHĘTNYCH (nieobowiązkowa)- MINIPROJEKT: wykonaj plakat pod hasłem FOOD (jedzenie). Nie musi być gotowy na następną lekcję. Możesz przynieść go nawet dopiero do szkoły, gdy się znów zobaczymy 😊 Goodbye!
PRACA DOMOWA DLA CHĘTNYCH (nieobowiązkowa)- MINIPROJEKT: wykonaj plakat pod hasłem FOOD (jedzenie). Nie musi być gotowy na następną lekcję. Możesz przynieść go nawet dopiero do szkoły, gdy się znów zobaczymy 😊 Goodbye!
Drogi rodzicu,
Wykonane ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń chciałabym zobaczyć. Zrób proszę zdjęcie lub skan wykonanej stron: 55 I 56 i przyślij proszę na mój adres email: iza2705@wp.pl Można także przesłać zdjęcia plakatu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz