piątek, 22 maja 2020

lekcja - klasa 4, 29.05.


Przed lekcją przygotuj:
·         książkę ucznia
·         zeszyt ćwiczeń
·         zeszyt przedmiotowy


Lesson
Subject: I love smoothies - Uwielbiam koktajle


Dzisiaj poznamy więcej słów związanych z jedzeniem.

1. POWTÓRZENIE: przypomnij sobie jedno zdanie z czerwonej ramki  z poprzedniej lekcji. Spróbuj ułożyć podobne zdanie do zeszytu.

2. POZNAJEMY NOWE SŁOWA: otwórz książkę na stronie 75. Popatrz na obrazki, posłuchaj nagrania i powtórz usłyszane wyrazy. NAGRANIE 

3. ĆWICZYMY NOWE SŁOWA: przejrzyj fiszki na Quizlecie z nowymi słówkami. Obracaj fiszki przynajmniej 2 razy. Staraj się zapamiętać nowe słówka. 






Teraz zagraj w dopasowania:


: Oraz poucz się ich w opcji "Ucz się":

: k


4. KATEGORYZUJEMY JEDZENIE: otwórz książkę na stronie 75 i popatrz na tabelkę w zadaniu 1. Przerysuj ją do zeszytu i uzupełnij nazwami jedzenia z zadania 1.

5. ĆWICZYMY RZECZOWNIKI POLICZALNE I NIEPOLICZALNE:  przypomnij sobie z ostatnich lekcji równicę między rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. Jeżeli nie pamiętasz wróć do tych lekcji i poszukaj informacji. Teraz wykonaj zadanie 2 ze strony 75 z podręcznika.

We can count ... - Możemy policzyć ...
We can't count ... - Nie możemy policzyć ...

6. CZYTANIE: przeczytaj tekst o koktajlach. Staraj się zrozumieć tekst. Po przeczytaniu każdego dania upewnij się, że rozumiesz co czytasz. W razie problemów możesz skorzystać ze słownika: diki.pl  Nowe słówka możesz zapisać do zeszytu.

Which smoothies would you like to try? Which not? Które koktajle chciałbyś/chciałabyś spróbować? Które nie?

7. CZYTANIE 2: wykonaj zadanie 4 ze strony 75 z podręcznika.

very popular - bardzo popularne
not popular - niepopularne
strange smoothies - dziwne koktajle

8. PODSUMOWANIE: sprawdź się i wykonaj test na Quizlecie.


1 komentarz:

Lekcja 02.06. - klasa 1

Dzisiaj poznamy ostatnią już historyjkę w tym roku szkolnym. Będzie ona o piesku. POWTÓRZENIE SŁÓW : przygotuj swoje minikarty o rodzinie i ...